תביעת שלום בית

תביעת שלום בית

במצב דברים בו מערכת יחסים בין בני זוג עלתה על שרטון, ומי מהצדדים מעוניין לשקם את אותה מערכת יחסים ולא לפנות להליך של גירושין, קיימת בפניו האפשרות להגיש תביעת שלום בית בבית הדין הרבני. חשוב לציין כי, תביעת שלום בית הנה תביעה אשר תוגש אך ורק בבית הדין הרבני אשר לו סמכות שיפוט ייחודית בנושא זה. במצב דברים בו האישה מגישה תביעת גירושין לבית הדין הרבני, יוכל הבעל במידה והוא אינו מעוניין לפנות להליך של גירושין להגיש תביעת שלום בית אשר בעקבותיה אולי יצליח בית הדין להשכין שלום בביתם של בני הזוג.

חשוב לציין כי, תביעת שלום בית אשר בעקבותיה ניתן פסק דין המורה על בני הצדדים לחזור ולחיות בשלום בית, לעיתים עלולה להיות בעייתית במצב דברים בו מי מהצדדים מסרב למלא אחר הוראות פסק הדין המורה על שלום בית. זאת היות, ופסק דין פסק דין המורה על שלום בית, הוא אינו פסק דין אשר ניתן להוציאו אל הפועל.

אולם, במידה ומי מהצדדים מסרב למלא אחר הוראות פסק דין בדבר שלום בית, או אז ניתן להגיש בקשה להכרזת אותו צד המסרב למלא אחר הוראות פסק הדין כאמור, כמורד. היינו, בקשה להכרזת הצד המפר כעל מורד. כך למשל, במידה והבעל הוכרז כמורד, תוכל האישה לבקש מבית הדין לחייב את הבעל במתן גט ובתשלום כתובה.

במידה והבעל חויב במתן גט, אולם מסרב לעשות כן, ניתן יהיה לחייבו בתשלום כתובה עוד בטרם סיומו של אותו הליך גירושין. במידה והאישה מסרבת לחזור ולחיות בשלום בית עם בעלה אשר הגיש תביעת שלום בית, ניתן יהיה אף להכריז עליה כעל מורדת, ותישלל ממנה זכותה לתשלום מזונות אישה. יחד עם זאת יצוין כי, גם במידה וניתן פסק דין המחייב על מתן (או קבלת) גט, אין חובה ליתן את הגט, אולם במצב דברים של סרבנות גט, ניתן להפעיל מספר סנקציות המפורטות בחוק, כנגד אותו סרבן גט.

יובהר כי, קיימת מגמה, של מי מהצדדים לעשות שימוש לרעה, בתביעות שלום בית. היינו, לעיים מוגשת על ידי מי מהצדדים תביעת שלום בית, כצעד טקטי בלבד, לשם השגת זכויות רכושיות ומשיקולים ממוניים בלבד. כמו כן, במצבים מסוימים מוגשת תביעת שלום בית, על מנת שבאמצעותה ניתן יהיה לבקש סעדים זמניים כגון צו עיכוב יציאה מן הארץ, או צווי עיקול למיניהם לשם סיכול ניסיונות של הברחת רכוש.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

תביעת שלום בית

מחפשים מידע על תביעת שלום בית ? רוצים לדעת יותר על תביעת שלום בית ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין

מחפשים מידע על הסכם שלום בית ולחלופין גירושין ? רוצים לדעת יותר על הסכם שלום בית ולחלופין גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל...
קרא עוד

עריכת הסכם שלום בית

מחפשים מידע על עריכת הסכם שלום בית ? רוצים לדעת יותר על עריכת הסכם שלום בית ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד