תביעת גירושין כרוכה

תביעת גירושין כרוכה

קיימים לא מעט מצבים בהם, בני זוג, החליטו לפנות להליך של גירושין, מבלי לבדוק את זכויותיהם ומהי אותה אסטרטגיית גירושין שתהא נכונה עבורם בהתחשב בנסיבותיהם, וכפועל יוצא, מגישים בעצמם תביעות גירושין בבית הדין הרבני.
 
כן יובהר כי, בשל היעדר ניסיון וידע בתחום הגירושין, אותו צד אשר הגיש לבית הדין הרבני תביעת גירושין על דעת עצמו ו/או בהמלצת חברים "מבינים", לעיתים אף כורך לאותה תביעת גירושין עניינים נוספים כגון ענייני רכוש מבלי לדעת ולהבין את המשמעות של מעשיו אלו, ובכך יכול מאוד להיות כי, למעשה, הצד אשר הגיש באופן עצמאי את אותה תביעת גירושין כרוכה, פוגע באינטרסים ובזכויות שלו עצמו.
 
על כן, בטרם הפנייה להליך של גירושין, גם אם אינכם מעוניינים לשכור שירותיו של עו"ד, חשוב מאוד כי לפחות תפנו לעו"ד לענייני גירושין אשר בקיא בתחום, על מנת שזה יוכל להנחות אתכם ולייעץ לכם מהו אותו מסלול גירושין הנכון ביותר עבורכם, בהתחשב בנסיבות שלכם כאמור. שכן, פנייה להליך של גירושין ללא ייעוץ, מאיש מקצוע, עלולה, לעיתים, לגרום לכם לנזק, יותר מאשר לתועלת.
 
יובהר כי, למרות שמגמת פסיקת בתי המשפט העליון הנה לחייב הן את בתי הדין הרבניים והן את בתי המשפט לענייני משפחה לפעול ולפסוק בהתאם להוראות החקיקה האזרחית, קיימת מגמה של בתי הדין הרבניים לפסוק בענייני רכוש למשל שלא על דרך החקיקה האזרחית אלא על פי דין תורה, באופן שלבסוף יוצא אפוא, כי במקרים דומים, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים פסקו פסיקות שונות באופן מהותי.
 
יובהר כי, לבית הדין הרבני, אומנם סמכות שיפוט ייחודית בכל הקשור לענייני גירושין בין בני זוג, אך קיימת לו גם סמכות שיפוט מקבילה לבית המשפט לענייני משפחה, בענייני משמורת, חלוקת רכוש, מזונות אישה והסדרי ראיה.
 
כמו כן, על מנת שלבית הדין הרבני תהא סמכות שיפוט לדון בעניינים הנוספים כאמור, על בעל הדין אשר הגיש תביעת גירושין, להגיש תביעת גירושין כרוכה אשר כוללת בתוכה את יתר העניינים אשר נמצאים בסמכות שיפוטו המקבילה כאמור, למעט ענייני מזונות ילדים אשר יידונו בפני בית הדין הרבני רק במידה וקיימת הסכמה של שני הצדדים לכך.
 
יודגש כי, במצב דברים בו בעל דין הגיש תביעת גירושין כרוכה יהא עליו לעמוד בשלוש תנאים : האחד, שאותה תביעת גירושין תהא כנה, השני, שהכריכה של אותה תביעת גירושין תיערך כדין והשלישי שהכריכה של אותה תביעת גירושין תהא כנה.
 
כלומר, במצב דברים בו, תביעת גירושין כנה אינה עומדת באחד מהתנאים אשר פורטו לעיל, הרי שהסמכות לדון בעניינים הכרוכים תעבור לסמכות בית המשפט לענייני משפחה אף במצב בו בעל הדין אשר הגיש את אותה תביעת גירושין כרוכה לבית הדין הרבני, הגיש את תביעתו קודם בזמן.


יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

פנייה לטיפול זוגי בטרם הפנייה להליך גירושין

מחפשים מידע על פנייה לטיפול זוגי בטרם הפנייה להליך גירושין ? רוצים לדעת יותר על פנייה לטיפול זוגי בטרם הפנייה להליך גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וק...
קרא עוד

פסק דין גירושין

מחפשים מידע על פסק דין גירושין ? רוצים לדעת יותר על פסק דין גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

ההשלכות של בגידה על הליך גירושין

מחפשים מידע על ההשלכות של בגידה על הליך גירושין ? רוצים לדעת יותר על ההשלכות של בגידה על הליך גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא...
קרא עוד