שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים

שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים

1. התחתנתי בנישואין אזרחיים ואני רוצה להתגרש, האם הליך של גירושין במקרה של נישואין אזרחיים זהה להליך של גירושין של צדדים אשר התחתנו כדת וכדין ?

לא, כאשר בני זוג אשר התחתנו בנישואין אזרחיים, רוצים לסיים את מערכת הנישואין שלהם, עליהם לפנות להליך גירושין בדרך של התרת נישואין. למעשה, במסגרת אותו הליך של התרת נישואין, יכריזו כי הנישואין של אותם בני זוג הנם בטלים.


2. מה קורה עם הרכוש המשותף, במקרה שבו התחתנתי בנישואין אזרחיים ואני רוצה להתגרש ?

בכל הקשור לענייני חלוקת רכוש, אין קשר לסוג הנישואין של בני הזוג. כלומר, במידה והתחתנת בנישואין אזרחיים אשר קיבלו הכרה במדינת ישראל, הרי שיהיה עליך לקבל גם את כל החובות והזכויות שחלים על בני זוג נשואים לרבות ענייני מזונות, משמורת (במידה וישנם ילדים משותפים), חלוקת רכוש וכד'.


3. התחתנתי בנישואין אזרחיים ויש הסכמה ביני לבין אשתי להתגרש, איך עושים זאת?

עליכם לפנות לבית המשפט העליון שיקבע למי נתונה הסמכות להתיר את הנישואין שלכם (בדרך כלל ההחלטה תהיה כי הסמכות נתונה לבית המשפט לענייני משפחה בעיקר כשמדובר בבני זוג לא יהודים, או כשאחד מבני הזוג לא יהודי), לאחר שהתיק הופנה לבית המשפט לענייני משפחה, תיבדק ההשתייכות הדתית שלך ושל בת זוגתך. במידה וכל אחד מכם שייך לדת אחרת, התיק יופנה על ידי נשיא בית המשפט לענייני משפחה לבתי הדין הדתיים אשר קשורים להשתייכות הדתית שלכם, על מנת שיתנו חוות דעת לגבי הצורך בגירושין על פי הדין הדתי אליו אתם משתייכים ואז במידה ויש צורך כי תתגרשו על פי הדין הדתי אליו אתם משתייכים התיק יועבר לאותו בית דין דתי אשר יוכל להתיר את הנישואין שלכם ובמידה ואין צורך בכך בית משפט לענייני משפחה ייתן פסק דין להתרת הנישואין שלכם.


יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ו...
קרא עוד

שאלות ותשובות - הסדרי ראייה

רוצים לדעת יותר על הסדרי ראייה? מגוון שאלות נפוצות בנושא הסדרי ראייה וכמובן תשובות מעמיקות עליהן.
קרא עוד

שאלות ותשובות - ידועים בציבור

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - ידועים בציבור ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - ידועים בציבור ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל ה...
קרא עוד