שאלות ותשובות - כתובה

שאלות ותשובות - כתובה

1.  איזה בית משפט יכול לדון בעניינים הקשורים לתשלום של הכתובה ?

הסמכות לדון בענייני כתובה, תוך ניהול הליך של גירושין, נתונה לבית הדין הרבני (למעט ענייני כתובה מן העיזבון שאז קיימת גם סמכות מקבילה לבית משפט לענייני משפחה).

2. אני מעוניין להתגרש ומפחד מאוד כי בית הדין יחייב אותי לשלם לאשתי את הכתובה, מה עלי לעשות ובאילו מצבים הוא יחייב אותי לשלם לה כתובה ?

ישנם כמה וכמה מקרים בהם לאישה מגיעה תשלום הכתובה מבעלה. המקרים הנפוצים ביותר הנם כאשר הבעל מעוניין להתגרש מאשתו ללא סיבה מוצדקת, או יותר נכון כאשר אין באמתחתו עילות גירושין מוכרות בדין העברי ובכל זאת הוא מעוניין להתגרש. מקרה נוסף בו אישה לא תהא זכאית לתשלום כתובה, הנו כאשר האישה מעוניינת להתגרש ואין באמתחתה עילות גירושין מוכרות בדין העברי, אשר יחייבו את בעלה ליתן לה גט.

3. מה יעלה בגורלי, במידה ואני מעוניין להתגרש וכתבתי בכתובה סכום מופרז שאין ביכולתי לעמוד בתשלומו ?

 קודם כל, יכול להיות שלא תחויב כלל בתשלום הכתובה, הכל תלוי בנסיבות היוצרות את קיומו של אותו הליך גירושין. במידה ותחויב בתשלום כתובה, והסכום המצוין בכתובה הנו מופרז, או אז, יכול מאוד להיות כי לא יחייבו אותך במלוא הסכום. שכן, במקרים בהם ההתחייבות אינה סבירה, בתי הדין הרבניים נוהגים לפסוק סכום נמוך מהסכום אשר נקוב בכתובה.


תגיות: כתובה ,
יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

שאלות ותשובות - גירושין

שאלות ותשובות בנושא גירושין, הסכם גירושין ועילות גירושין. "כיצד מסתיימים הליכי גירושין, האם ישנו טקס שעלי לעבור ?" ועוד במאמר.
קרא עוד

שאלות ותשובות - משמורת

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - משמורת ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - משמורת ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים...
קרא עוד

שאלות ותשובות - כתובה

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - כתובה ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - כתובה ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים ל...
קרא עוד