שאלות ותשובות - הסכם ממון

שאלות ותשובות - הסכם ממון

1. באיזה מצבים כדאי לערוך הסכם ממון ובאיזה שלב עלי לערוך הסכם ממון ?

הסכם ממון בין בני זוג, בדרך כלל, נערך, הן כאשר לאחד הצדדים יש רכוש רב יותר והן כאשר מדובר בפרק ב' של החיים. הסכם ממון, הנו למעשה, מסמך משפטי, אשר מסדיר את מערכת היחסים הרכושית בין הצדדים במידה ויפרדו או יתגרשו, והוא נחתם בדרך כלל לפני הנישואין, אם כי, ניתן לערוך אותו גם לאחר הנישואין. ההבדל היחידי הנו, כאשר הנכם חותמים על הסכם ממון בטרם מועד הנישואין, ניתן לאשר את אותו הסכם ממון רק אצל נוטריון ואילו כאשר הנכם חותמים על הסכם ממון לאחר הנישואין, יש לאשר אותו בבית משפט.

2. למה כל כך חשוב לי לחתום על הסכם ממון, אין חוק שמסדיר את ענייני הרכוש?

חתימה על הסכם ממון, בדרך כלל תיעשה, כאשר בני זוג לא מעוניינים כי יחולו עליהם הוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג, אשר מסדיר את חלוקת הרכוש במקרה של פרידה או גירושין. כלומר, באמצעות החתימה על הסכם ממון, ניתן לקבוע כי, חלוקת הרכוש במקרה של פרידה או גירושין, תהיה שונה מהאופן שחלוקת הרכוש מוסדרת בחוק.

3. האם ניתן בהוראותיו של הסכם ממון, עניינים הקשורים לילדים אשר טרם נולדו ?

ברמה העקרונית, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים, לא יתנו כל תוקף משפטי מחייב להוראותיו של הסכם ממון אשר מסדירים את כל העניינים הקשורים בילדים אשר טרם נולדו לרבות ענייני משמורת וענייני מזונות. שכן, הכלל המנחה את בתי המשפט ובתי הדין הנו שטובת הילד היא מעל לכל. כאמור, מאחר וטובת הילד הנה מעל לכל ומאחר ולא ניתן להעריך את צרכיו האמיתיים של ילד אשר טרם נולד, הרי שקביעת הסדרים כאלו או אחרים בהוראותיו של הסכם ממון הנם ריקים מתוכן, היות ולא ניתן לבחון את צרכיו של הילד לגופו של עניין. יחד עם זאת, מקום בו בתי הדין ובתי המשפט כן יאשרו הוראותיו של הסכם ממון המסדירות את ענייניהם של ילדים אשר טרם נולדו, ידרשו הם מהצדדים ערבויות כאלה או אחרות וכן יבקשו מהצדדים להצהיר כי הם מבינים את ההשלכות וכי הם מודעים לכך שהילדים לא כבולים לתנאי ההסכם.
 



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

שאלות ותשובות - צוואות וירושות

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - צוואות וירושות ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - צוואות וירושות ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל...
קרא עוד

שאלות ותשובות - גירושין

שאלות ותשובות בנושא גירושין, הסכם גירושין ועילות גירושין. "כיצד מסתיימים הליכי גירושין, האם ישנו טקס שעלי לעבור ?" ועוד במאמר.
קרא עוד

שאלות ותשובות - תביעת אבהות

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - תביעת אבהות ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - תביעת אבהות ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושא...
קרא עוד