שאלות ותשובות - הסכם גירושין

שאלות ותשובות - הסכם גירושין

1. בעלי רוצה להתגרש ממני מבלי שנפנה לבתי המשפט אלא שנחתום על הסכם גירושין, יש לנו שני ילדים, ובית עם משכנתא, מה עלי לעשות ?

ברמה העקרונית, חתימה על הסכם גירושין הנה אלטרנטיבת גירושין יעילה לדעת רב המתגרשים, שכן באמצעות עריכת הסכם גירושין הוגן, ניתן לסיים את מערכת הנישואין בדרכי נועם ובכך למעשה למזער את הנזקים (עד כמה שניתן) אשר עלולים להיגרם לילדים המשותפים כתוצאה מפירוק התא המשפחתי. חשוב מאוד להתייעץ בטרם החתימה על הסכם גירושין עם עורך דין לענייני גירושין אשר יוכל להסביר לכם את ההשלכות הנובעות מעצם אותו הליך גירושין, עבור שני הצדדים, ואשר יוכל לסייע לכם לנסח את אותו הסכם גירושין.

2. במידה ואני פונה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, מהם הדברים שעלי לשים לב שיוסדרו בהסכם ?

קודם כל חשוב מאוד כי תדעי, שפנייה להליך של גירושין בדרך של חתימה על הסכם גירושין, הנה לרב יותר ממבורכת והחשיבות הנה מרובה. כמו כן, בטרם החתימה על הסכם גירושין, חשוב מאוד להסדיר בהוראות אותו הסכם גירושין, את כל העניינים הנובעים מעצם טיבו וטבעו של הליך גירושין, לרבות ענייני מזונות, ענייני הסדרי ראייה, ענייני משמורת, ענייני חינוך הילדים המשותפים, ענייני חלוקת רכוש משותף, ענייני כתובה וכן את עניין סידור הגט והסכמתכם המשותפת להתגרש מיד לאחר שאותו הסכם גירושין יאושר ויקבל תוקף של פסק דין.

3. חתמתי על הסכם  גירושין, שהיום בדיעבד אני לא מרוצה ממנו, ואף מתקשה לעמוד בכל ההתחייבויות הנובעות מההוראות של אותו הסכם גירושין, האם אני יכול לגרום לביטולו של אותו הסכם גירושין ומה הסיכויים שלי?

ישנה אפשרות לבטל הסכם גירושין, אולם אפשרות זו אינה קלה. במה אמורים דברים ? ראשית יצוין כי ישנן שתי דרכים לביטול הסכם גירושין. האחת, בדרך של הגשת תביעה לביטול הסכם גירושין – בדרך הגשת תביעה מעין זו, יהיה על הצד הטוען לביטולו של אותו הסכם גירושין להוכיח עילות כגון עושק, תרמית, הטעיה וכד'. השניה, בדרך של הגשת ערעור שכותרתו ביטול הסכם גירושין – בדרך הגשת ערעור מעין זה, יהיה על הצד הטוען לביטולו של אותו הסכם גירושין, להוכיח כי היה פגם בהליך השיפוטי, אשר אישר את אותו הסכם גירושין ונתן לו תוקף של פסק דין. חשוב לציין כי, נטל ההוכחה בתביעות ובערעורים מעין אלו, המוטל על כתפיו של זה הטוען לביטולו של אותו הסכם גירושין, הנו כבד ביותר.
 



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

שאלות ותשובות - משמורת

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - משמורת ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - משמורת ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים...
קרא עוד

שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - נישואין אזרחיים ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ו...
קרא עוד

שאלות ותשובות - הסכם גירושין

מחפשים מידע על שאלות ותשובות - הסכם גירושין ? רוצים לדעת יותר על שאלות ותשובות - הסכם גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנו...
קרא עוד