צוואה הדדית

צוואה הדדית

צוואה הדדית היא למעשה צוואה אשר משותפת לשני בני זוג או שני בני משפחה, בין אם הם ערכו אותה במסמך אחד הקרוי צוואה הדדית ובין אם הם ערכו שני מסמכים הקרויים צוואות הדדיות.

צוואה הדדית, תכיל בתוכה, הוראות בדבר חלוקת רכוש בדרך של ירושה, אשר שייך לשני הצדדים אשר חתמו על אותה צוואה. הוראות המסמך הקרוי צוואה הדדית, הנן הוראות זהות אשר יחולו על שני הצדדים אשר חתמו על אותו מסמך הקרוי צוואה הדדית, ואלו הם הוראות אשר בודאי לא יהיה ניתן לבטלן, לאחר שאחד הצדדים אשר חתם על אותה צוואה, כבר הלך לעולמו.

צוואות הדדיות, בנוסף, יכילו בתוכן הוראות לגבי הורשת כלל הרכוש המשותף לבן הזוג הנותר בחיים למשל. כמו כן, צוואות הדדיות יכילו בתוכן, הוראות לפיהן, רק לאחר מותו של בן הזוג השני אשר בתחילה ירש את בן זוגו שכבר הלך לעולמו, כלל העניינים הקשורים בהליך ההורשה, היינו בהליך של חלוקת רכוש, יעשו בדרך שקבעו החתומים (המורישים) על המסמכים הקרויים צוואות הדדיות.

למעשה, ניתן לומר כי, עריכת צוואה הדדית, מקנה לחותמים עליה, סוג של שקט נפשי. שכן, החוק מקנה לחותמים על צוואות הדדיות, את האפשרות להסתמך על אותו אדם אשר ערכת יחד איתו את המסמך הקרוי צוואה הדדית. שהרי, לאחר מותו של אחד מהחתומים על המסמך הקרוי צוואה הדדית, לא יהיה ניתן לשנות את ההוראות הכתובות בו.

פיתרון זה של צוואות הדדיות, בא למעשה, לתת מענה לכל אותם אנשים אשר נותרו בחיים ללא בן זוג ועם הנכס היחידי אשר עמלו בשבילו כל חייהם והוא הבית. כלומר, פיתרון של צוואה הדדית, בא למעשה, למנוע מצב לפיו ילדים אשר נחשבים ליורשים על פי דין, ואשר בהיעדר כל צוואה הם יכולים לגרום לכך שיוציאו את ההורה הנותר בחיים מהבית, תוך שהם דורשים את את חלקם לפי החוק (ירושה), בדרך של הגשת תביעה לפירוק שיתוף או בדרך של חלוקת רכוש. הסעיף בחוק הירושה המדבר על צוואות הדדיות נוסף רק בחודש באוגוסט בשנת 2005.

מעבר לכך, שהתיקון אשר נעשה בחוק (חוק הירושה), בכל הקשור לענייני צוואות הדדיות, הנו תיקון מאוחר יחסית, אשר מקנה פיתרון טוב למצבים בעייתיים כפי שפורטו לעיל, חשוב מאוד לציין כי, פנייה לעורך דין מומחה בתחום עריכת צוואות, הנה חשובה לא פחות מהפיתרון אשר מציע החוק (חוק הירושה) כאמור. שכן, חשוב עד מאוד כי צוואות הדדיות ינוסחו באופן מקצועי, אשר עונה על דרישות החוק (חוק הירושה) ועל דרישות המורישים. יחד עם זאת, חשוב כי תדעו שעל צוואה הדדית להיות חתומה על ידי שני עדים אשר לא נהנים מן הירושה. עוד חשוב כי תדעו, שניתן להפקיד צוואה הדדית אצל הרשם לענייני ירושה, אך ההפקדה יכולה לעשות רק על ידי בעליה של אותה צוואה.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

סוגי צוואה

מחפשים מידע על סוגי צוואה ? רוצים לדעת יותר על סוגי צוואה ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

הפקדת צוואה

מחפשים מידע על הפקדת צוואה ? רוצים לדעת יותר על הפקדת צוואה? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

עריכת צוואה בהליך גירושין

מחפשים מידע על עריכת צוואה בהליך גירושין ? רוצים לדעת יותר על עריכת צוואה בהליך גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים ה...
קרא עוד