עריכת הסכם שלום בית

עריכת הסכם שלום בית

במצב דברים בו יחסיהם של בני זוג עלו על שרטון, אולם הם אינם מעוניינים לפנות להליך של גירושין, קיימת בפניהם האפשרות לערוך הסכם שלום בית. הסכם שלום בית אשר נערך בצורה טובה, יוכל למעשה, לאפשר לבני הזוג, לנסות ולשקם את חייהם הזוגיים באמצעות תנאים והוראות אשר יסייעו בכך.

חשוב מאוד כי הסכם שלום בית יכלול הוראות בדבר, היעדר יכולת להגיש תביעת שלום בית במידה ובסופו של יום מי מהצדדים יחליט לפנות להליך של גירושין לאחר שהניסיון לשלום בית לא יצלח. יחד עם זאת חשוב מאוד כי, הסכם שלום בית יכלול הוראות בדבר מחויבותם הכנה של בני הזוג לניסיון שלום הבית. שכן, לעיתים יכול מי מהצדדים החותם על הסכם שלום בית לקנות לעצמו יתרון בלבד, בטרם הפנייה להליך של גירושין, באופן שהוא גורם לד השני להאמין כי, הוא אכן מעוניין בשלום בית בזמן שהוא בעצם קונה לעצמו יתרון בטרם הפנייה להליך של גירושין ומסכל את הניסיונות של בן הזוג לקנות לעצמו סמכות תוך הגשת תביעה בערכאה המתאימה לו.

למעשה, על מנת שניתן יהיה לסייע בניסיון של בני זוג להשכין שלום בית בביתם, על הסכם שלום בית לכלול ראשית סעיפים המגדירים את סלעי המחלוקת בין בני הזוג ולאחר מכן לכלול הוראות בדבר המחויבויות של הצדדים לנסות לפתור את סלעי המחלוקות. היינו, על הסכם שלום בית לכלול הוראות אשר יגדירו את התנאים שעל הצדדים למלא על מנת ששלום הבית ישכון במחוזות ביתם.

דוגמאות לסלעי המחלוקת אשר יכול ויוגדרו במסגרת הסכם שלום בית הנם עניינים הקשורים בחלוקת הנטל של מטלות הבית, עשיית דברים משותפים יחדיו על מנת ליצור חוויות משותפות, מציאת פתרונות הקשורים במחלוקות בדבר חינוך של הילדים וכד', בעוד שלכל אותם מחלוקות ינוסחו הוראות המגדירות את מנגנון הפיתרון של כל אותם מחלוקות. חשוב לציין כי, לאחר החתימה על הסכם שלום בית, יש לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני על מנת שיהיה לאותו הסכם שלום בית תוקף של פסק דין וכפועל יוצא תוקף משפטי מחייב.

במצב דברים בו אחד הצדדים יצליח להוכיח כי, הסכם שלום בית נחתם בהעדר תום לב, ניתן יהיה לעתור לביטולו של אותו הסכם שלום בית. יודגש כאמור כי, העיקרון העומד מאחורי ביטולו של הסכם שלום בית, נעוץ ביכולת של מי מהצדדים להוכיח כי, לא היתה כל כוונה של הצד השני לשלום בית אמיתי וכנה. כמו כן, יובהר כי, הסכם שלום בית הוא הסכם אשר לא ניתן לאכיפה באמצעות מערכת ההוצאה לפועל של בתי המשפט.



תגיות: הסכם שלום בית ,
יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין

מחפשים מידע על הסכם שלום בית ולחלופין גירושין ? רוצים לדעת יותר על הסכם שלום בית ולחלופין גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל...
קרא עוד

עריכת הסכם שלום בית

מחפשים מידע על עריכת הסכם שלום בית ? רוצים לדעת יותר על עריכת הסכם שלום בית ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

תביעת שלום בית

מחפשים מידע על תביעת שלום בית ? רוצים לדעת יותר על תביעת שלום בית ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד