מילון מושגים באות צ

מילון מושגים באות צ

צו הגנה– צו אותו מוציא בית המשפט כנגד אדם מסוים אשר באמצעותו יכול בית המשפט להטיל על אותו אדם מגבלות ספציפיות ולמנוע פעילויות אחרות כמו הרחקת אדם מביתו לפחות לתקופה של שנה כאשר הוכח כי הוא פעל באלימות פיזית או נפשית כלפי בן משפחה והוא היווה עבורו סיכון.

צו ירושה –צו שבו נקבע מיהם היורשים של אדם שנפטר ומה החלק של כל אחד מהם בירושה ,צו ירושה ניתן במקרים שאין צוואה או שהצווה נפסלה מסיבה כל שהיא וזה נקרא ירושה על פי דין.

צו מניעה – בית המשפט נותן צו על פי בקשת בעל הדין כדי למנוע לעשות פעולה מאדם או גוף וזאת לצורך שמירת המצב הקיים ערב פרוץ ההליכים המשפטיים.

צו על תנאי–עתירה כנגד רשות והיא מוגשת לביהמ"ש העליון בשבתו כבג"צ,צו על תנאי הוא צו מותנה לרשות שדורש ממנה להתייצב וליתן טעם – הרשות צריכה להסביר למה היא רוצה לפעול בדרך שהיא פועלת, ומדוע אין עליה לפעול או להימנע מלפעול לפי דרישת המבקש.


צו עשה – צו עשה כנגד הרשות והמטרה שלו לשמור על המצב הקיים, למנוע המשך של הנזק.

צו קיום צוואה – צו שנותן הרשם לענייני ירושה מקנה לצוואה תוקף משפטי מחייב לאחר פטירתו של המצווה את הבקשה למתן צו קיום צוואה יכולים לבקש היורשים המוזכרים בצוואה וניתנת אפשרות להתנגד לצוואה.

צרכים הכרחייםצרכים חיוניים שבלעדיהם לא ניתן להתקיים ,צרכים אלה כוללים: קורת גג,מזון ,ביגוד והנעלה,בריאות
וחינוך.


צרכים מדין צדקה – מדובר על סכומי כסף מעבר לצרכים החיוניים של הקטינים ,הוצאות אלו מוטלות על שני ההורים על פי יחס הכנסותיהם .מדובר על צרכים כמו :שיעורי עזר,מעון ,חוגים ,בילויים ועוד.

צו הבאה- כאשר פלוני זומן כדין לדיון בפני בית המשפט ולא התייצב,בית המשפט או בית הדין הרבני רשאי להוציא צו הבאה כדי להביאו לדיון.

צרכים מיוחדים – ילדים עם צרכים נזקקים לעתים למגוון התאמות וגישות חינוכיות מיוחדות שייסעו להם להצלחה בלימודיהם ולבטא את יכולתם ,צרכים אלה באים לידי ביטוי בכך שהם צריכים משקפיים ,מכשיר שמיעה ,צרכים רפואיים מיוחדים ,צרכים שמקורם בליקוי למידה וכיוב'.ההורים מתחלקים בהוצאות אלה שווה בשווה.










 












יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

מילון מושגים באות ד

מחפשים מידע על ד ? רוצים לדעת יותר על ד ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות א

מחפשים מידע על א ? רוצים לדעת יותר על א ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות ל

מחפשים מידע על ל ? רוצים לדעת יותר על ל ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד