מילון מושגים באות ח

מילון מושגים באות ח

חוות דעת מומחה –חוות דעת על ידי מומחה שהוא איש מקצוע המציג את עמדתו ביחס לנושא מסויים ,ניתן למנות מומחה על ידי בית המשפט ובאם בעל דין ירצה למנות מומחה מטעמו צריך להינתן לו רשות מבית המשפט.

חזקת הגיל הרך –חזקה שאומרת שלילדים עד גיל 6 ישנה עדיפות לגדול תחת משמורת האם .חזקה זו על פי חוק וניתנת לסתירה.

חזקת השיתוףכאשר אין הסכם המורה אחרת בין בני הזוג חזקה על בני הזוג שהם מתכוונים לשיתוף בכל נכסיהם שווה בשווה ואין זה משנה על מי הרכוש רשום ,חזקה זו חלה על בני זוג שנישאו לפני התאריך 1.1.1974 וכן על ידועים בציבור,הטוען שחזקה זו לא חלה עליו ,נטל ההוכחה יחול עליו.

חליצה – טקס שנקרא חליצה והוא נערך בעקבות כך שהבעל הלך לעולמו ואין לו צאצאים לכן האישה לא תוכל להינשא לאחר כל עוד לא עברה טקס חליצה מאת אחיו של הבעל שנקרא יבם .במהלך הטקס חולצת האישה את נעלו של היבם ,יורקת בפניו ואומרת לו "ככה יעשה לאיש אשר לא יבנה את בית אחיו ונקרא שמו בישראל בית חלוץ הנעל.

חלל – כאשר ילד נולד בנישואים אסורים כמו כהן שנישא לגרושה אותו ילד נקרא חלל ,הוא לא כהן ולא חל עליו איסור נישואין של כהן וגרושה.

חקירה חוזרת – נועד להבהיר ולחדד דברים שהועלו בחקירה הנגדית על ידי שאלות שמוצגות לעד על ידי הצד שהזמינו לעדות בחקירה הנגדית.

חקירה נגדית –עד שנחקר בבית המשפט מטעם הצד שכנגד ולפיכך ניתן לשאול כל שאלה לצורך הזמת העדות ולבדיקת אמינותו של העד.

חקירה ראשית –עד שנחקר בבית המשפט על ידי זה שהזמינו למתן עדות.

חקירת שמות – שלב מתוך הליך סידור הגט ובו נבדקת זהות הצדדים המתגרשים והוריהם על ידי עדויות.

חקירת יכולת –נבדקת בהוצאה לפועל, האם החייב יכול לעמוד בהתחייבויות שהוטלו עליו.


חובות (שיתוף)- בני זוג מאזנים בינהם בגירושין לא רק את הזכויות אלא גם את החובות שנצברו אגב גירושין ובלבד שהחוב הוא חוב ששימש לקידומו של משק הבית המשותף .חובות שלא מאזנים אותם הם נקראים חובות אישיים, כמו חובות הימורים או חובות שנוצרו למימון פילגש או חובות שבן הזוג לא נהנה מתהליך יצירתם.

חובות הלכתיים של אב לבנו חובות האב לבן לפי ההלכה הן: חובת חינוך,חובת פרנסה,חובות בתחום קיום מצוות כמו פדיון הבן ומילה וחובות הקשורות לעתידו של הבן כמו ,להשיא לו אישה.

חוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) כאשר ישנם מקרים של נישואין בין בני זוג שאינם מאותה הדת לעניין המזונות לא תוכרע ההכרעה על פי ההלכה היהודית אלא על פי חוק לתיקון דיני משפחה (מזונות).חיוב זה הוא חיוב שההיקף שלו מאוד מצומצם ביחס לחיוב במזונות לפי הדין העברי.

חקירה כלכלית- חקירה שמטרתה לגלות רכוש אשר הוסתר או הוברח על ידי אחד מבני הזוג ,החקירה מבוצעת על ידי חוקר פרטי.

חזקת אבהות –אדם שמסרב לערוך בדיקת רקמות כדי להוכיח אבהותו לא ניתן לכפות עליו את הבדיקה אולם קמה חזקה שניתנת לסתירה שהוא אביו של הילוד ,אדם יכול לנמק את סירובו ובאם ירצה שחזקת האבהות לא תחול עליו הוא יצטרך להביא ראיות כבדות משקל השוללות עובדתית שהוא האבא.אותו אחד שטוען שאינו האבא יכול להצביע גם על אחרים כאבות פוטנציאליים.

חינוך (הוצאות חריגות)-הוצאות כמו מזונות ומדור לקטין הורים צריכים לשאת בדרך כלל בחלקים שווים ישנם גם הוצאות רפואיות חריגות והוצאות חינוכיות חריגות כמו קייטנות ,שיעורי עזר, חוגים, אבחונים, טיולים ועוד.

חלוקה לא שוויונית- כאשר קיימים טעמים מיוחדים המצדיקים סטייה מחלוקה שוויונית רשאי בית המשפט או בית הדין להורות גם על חלוקה שהיא לא חצי חצי ,עקרון זה נקבע על פי סעיף 8 (2) לחוק יחסי ממון בין בני זוג ,בבתי המשפט לענייני משפחה השתמשו בחוק זה בעניין של פער גדול בהשתכרות או מהטעם שחלוקה שוויונית יוצרת אפליה ,בבתי הדין הרבניים השימוש בסעיף חוק  זה נעשה על מנת לפגוע בזכויות האישה במקרה שהאישה בגדה בבעלה.

חלוקת נטל המזונות מזונות ילדים נחלקים לשניים ,מזונות הכרחיים ומזונות מדין צדקה .חובת מזונות הכרחיים מוטלת על האב לבדו אולם מזונות מדין צדקה פוסקים לפי קריטריונים שיוויוניים בהתאם ליחס ההכנסות הפנויות של האם והאב.


חלוקת שימוש-בית משפט או בית דין יכולים להורות על חלוקת שימוש בנכס מסוים עד שיוכרעו הזכויות בנכס זה .דוגמאות לכך הן רכב יחיד שקיים לבני הזוג .

חשבונות (מתן חשבונות)- בקשה של בן הזוג לחשוף נתונים כלכליים של הצד השני במסגרת של תביעה קיימת או כצעד לתביעה עתידית נגדו ניתן לחשוף את המידע על מצבו הכלכלי של אותו בן זוג על ידי בקשה לתצהיר רכושי המוגבה באסמכתאות ביחס לזכויות של בן הזוג כאשר קיים חשד להברחת נכסים ניתן לבקש את הנתונים בנקודות זמן שונות ולהשוות בין בתקופות.

חשבון בנק משותף(מודלים להפרדה)-הפרדת חשבונות משותפים ניתנים לביצוע על ידי שני מודלים .הראשון: קיזוז בין יתרת הזכות והחובה ואחר כך מחלקים את מה שנשאר בחלקים שווים ולאחר מכן זוגרים את החשבון . השני: צריך לערוך איזון כספי ולאחר מכן ניתן להעביר את החשבון לאחד מבני הזוג.






 

 

 


 




יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

מילון מושגים באות ט

מחפשים מידע על ט ? רוצים לדעת יותר על ט ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות כ

מחפשים מידע על כ ? רוצים לדעת יותר על כ ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות ח

מחפשים מידע על ח ? רוצים לדעת יותר על ח ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד