מילון מושגים באות ג

מילון מושגים באות ג

גטהמושג גט, למעשה, מבשר על כך שמערכת הנישואין בין בני זוג יהודים, הגיעה אל סיומה. תוך שהבעל הוא זה אשר מסר את שטר הגט לאישה והאישה היא זו אשר קיבלה את שטר הגט, הכל בכפוף להסכמת שני הצדדים, בטקס אשר נקרא טקס הגט.

גט לחומרא –במצב דברים שבו בני זוג יהודים התחתנו בנישואין אזרחיים, או קיימו טקס כזה שיש בו סימנים שיכולים להתפרש כסימנים הלכתיים, הרי שבמצב דברים בו יחליטו הצדדים לפנות להליך של גירושין, הם יעשו זאת בטקס אשר נקרא גט לחומרא, שהמשמעות של טקס זה הנו גט לשם התרת הספק. יצוין כי, בהליך מעין זה לא ניתן לכרוך עניינים נוספים הנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין, לבית הדין הרבני.

גט בכפייה –המושג גט בכפייה משמעותו הנה שבתי הדין הרבניים הפעילו סנקציות כאלה או אחרות כנגד סרבני גט (לאחר שניתן פסק דין לפיו עולה כי על בני הזוג לסיים את אותו הליך של גירושין ולהתגרש זה מזו), על מנת שאלה ישתכנעו כי עדיף להם לקבל או ליתן את הגט לבן הזוג.

גט מעושה –גט מעושה זהו גט אשר ניתן שלא מרצון חופשי ותחת השפעה חיצונית מאיימת כגון : כפייה, אונס וכד'. במצב דברים של גט מעושה, הרי שבמידה ויוכח גט שכזה, יכול שאותו גט יהא בטל מעיקרו.

גיור –תהליך גיור הנו תהליך של הפיכת אדם לא יהודי אשר רוצה להיות יהודי (בין אם עבור עצמו ובין אם עבור בן זוגו היהודי), ליהודי.

גילוי מסמכים מוקדםזהו הליך אשר מתקיים בבית המשפט לענייני משפחה, ולפיו בעלי הדין מחויבים לצרף  לכתב טענותיהם את המסמכים שעליהם הם מסתמכים, וכן רשימה של המסמכים אשר הם מסתמכים עליהם ואשר אינם ברשותם. צירוף מסמכים בשלב מאוחר יותר הנו באישור בית המשפט לענייני משפחה.
 
גירושיןזהו הליך אשר בני זוג או אחד מהם, פונים אליו, כאשר הם רוצים לסיים את מערכת הנישואין ביניהם. יצוין כי, לבית הדין הרבני סמכות שיפוט ייחודית לדון בהליך גירושין של בני זוג יהודים.
 
גישורגישור זהו הליך אשר באמצעותו, מנסים המגשרים אשר מובילים את אותו הליך גישור, לסייע לצדדים אשר החליטו לפנות להליך של גירושין, לסיים את מערכת הנישואין בדרכי נועם ובהסכמה, תוך חתימה על הסכם גירושין כולל.

גני ילדים – מלבד תשלום של דמי מזונות יש לשאת גם בעלויות עבור גני ילדים, הנה משמעותית וגדולה, במיוחד כשהמדובר הוא בגנים אשר העלויות עבורן הן פרטיות (עד גיל 4), משכך, לבתי המשפט לענייני משפחה יש נטייה לחלק עלויות אלה בין ההורים באופן שווה, יחד עם זאת, במצב דברים שבו צד אחד הוא נטול יכולת כלכלית, או אז בתי המשפט יטילו עלויות אלו במלואן, על הצד בעל היכולת הכלכלי. בכל הקשור לצהרונים קיימת השקפה לפיה, לבית המשפט תהא נטייה, להטיל מחויבות מוגברת על האם, זאת בשל העובדה שהיא עובדת שעות נוספות על מנת להגדיל השתכרותה ובשל כך נעזרת בצהרונים.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

מילון מושגים באות ד

מחפשים מידע על ד ? רוצים לדעת יותר על ד ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות ס

מחפשים מידע על ס ? רוצים לדעת יותר על ס ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות ה

מחפשים מידע על ה ? רוצים לדעת יותר על ה ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד