מילון מושגים באות א

מילון מושגים באות א

אבהות-זוהי למעשה קביעה של אבהות של אדם פלוני על ילד פלוני. קביעה זו יכול ותיעשה באמצעות בדיקת סיווג רקמות, והיא מקימה מערך שלם של זכויות וחובות משפטיות כגון חובת תשלום דמי מזונות, זכויות של ירושה וכד'.
 
אגרת בית משפטזוהי אגרה אשר יש לשלם לקופת בית המשפט לענייני משפחה או לקופת בית הדין הרבני, כאשר מגישים תביעה או בקשה אשר כרוכה בתשלום אגרה (בכפוף לתקנות).

אחזקת מדור –תשלום הוצאות בגין אחזקת מדור הנו חלק ממחויבויותיו של אב בנוסף לתשלום של דמי מזונות. הוצאות אחזקת מדור הם כל אותם ההוצאות אשר יש לשלם עבור אחזקת מדור, כגון דמי ארנונה, חשמל, מים, גז, טלפון וכד'. כאשר המגמה הנהוגה בפסיקה, הנה תשלום של 30% מהוצאות אחזקת מדור כאשר מדובר בילד אחד ותשלום של 40% ולעיתים 50% מהוצאות אחזקת המדור, כאשר מדובר בשני ילדים ויותר.

אחזקת רכב –מעבר לכך שעל אב לשאת בתשלומי מזונות, תשלומי מדור, ותשלומי אחזקת מדור, לעיתים יחויב הוא גם בתשלומי אחזקת רכב. זאת, במצב דברים בו, הרכב משרת את הילדים המשותפים. הוצאות אחזקת רכב כוללות בתוכן הוצאות עבור, תשלומי ביטוח חובה, ביטוח מקיף, טסט, תיקונים, דלק וכד'.

איזון משאביםזהו אותו הליך אשר לפיו, מתבצעת חלוקת רכוש בין בני זוג, במסגרת ניהול הליך גירושין, בהתאם לחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-1973 להלן : "החוק"). יצוין כי, כיום ניתן לערוך איזון משאבים בין בני זוג גם בטרם הגירושין בכפוף להוראות החוק. איזון המשאבים יכלול את כל אותן זכויות ואותם חובות אשר צברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים ויתחלק באופן שווה בין הצדדים.

אישור הסכם זהו הליך אשר נותן תוקף של פסק דין להוראותיו של הסכם כזה או אחר, לרבות אישור הסכם גירושין, אישור הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, אישור הסכם תשלום דמי מזונות (ניתן גם לומר אישור הסכם מזונות) וכד', אך לא לפני שבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני בדק את הוראותיו של אותו הסכם וכן בדק עם הצדדים להסכם כי הם מבינים על מה הם חתמו לרבות את ההשלכות של ההסכם עליו חתמו.
 
אלימות במשפחה-על מנת שניתן יהיה לטפל במקרים של אלימות במשפחה מן הבחינה המשפטית, המחוקק חוקק את החוק למניעת אלימות במשפחה, אשר באמצעותו ניתן לבקש סעדים כאלה או אחרים לרבות צו הגנה, צו הרחקה וכד', אשר יסייעו לכל אותם בני משפחה אשר סובלים מאלימות.
 
אם אמידה זהו כינוי לאם אשר מבחינה כלכלית נחשבת לאמידה (הכוונה היא לאם אשר נותר בידה סכום כסף לאחר סיפוק צרכיה ולא מהכרח הכוונה היא לאם עשירה), ובמצב דברים כזה, יכול ובית המשפט יחייבה להשתתף במחצית ההוצאות עבור הצרכים העודפים של הילדים המשותפים של הילדים. השתתפות זו נחשבת להשתתפות מדין צדקה.

אמנת האג (החזרת ילדים חטופים)-זוהי אמנה בינלאומית, העוסקת בהחזרת ילדים חטופים. היינו, כל המדינות אשר חתומות על אותה אמנה, מחויבות למעשה, לפעול לשם החזרת אותו ילד חטוף לאחד מהוריו אשר ממנו הוא נחטף.

אסורה על בעלה ובועלהזהו איסור על אישה להישאר נשואה לבעלה ולהתחתן עם אותו בחור אשר איתו בגדה בבעלה, איסור זה מופנה לאישה במסגרת החלטת בית הדין הרבני ואף מצוין בתעודת הגירושין.

אסטרטגיית גירושין-זוהי אסטרטגיה אשר פותחה עבור צד להליך גירושין, על מנת שלבסוף, יוכל הוא לסיים את מערכת הנישואין באופן כזה שידו תהא על העליונה מבחינת השלכות אותו הליך גירושין, על המשך חייו, הן מהבחינה הנפשית והן מהבחינה הכלכלית. אסטרטגיית גירושין מנצחת, הנה למעשה, ניהול כלל התביעות הכרוכות מעצם טיבם וטבעם בהליך של גירושין (לרבות תביעות בענייני מזונות ילדים ואישה, תביעות בענייני חלוקת רכוש, תביעות בענייני משמורת וכד'), על הצד הטוב ביותר.

אפוטרופוסזהו כינוי לאדם או לגוף, אשר מונה על ידי בית המשפט לענייני משפחה, על מנת לדאוג לצרכיו של חסוי אשר אינו מסוגל לדאוג לענייניו. במסגרת תפקיד אפוטרופסות, על האפוטרופוס להגיש פרטה (דו"ח) מידי שנה. ניתן להגיש בקשת אפוטרופסות הן לגוף והן לרכוש של חסוי.

אקטואר- זהו אותו מומחה אשר ממונה על ידי בית המשפט לענייני משפחה או על ידי בית הדין הרבני, לשם סיוע בעריכת איזון המשאבים בין הצדדים לאותו הליך גירושין, תוך הגשת חוות דעת אשר בד"כ בתי המשפט לענייני משפחה או בתי הדין יפעלו על פיה.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

מילון מושגים באות כ

מחפשים מידע על כ ? רוצים לדעת יותר על כ ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות ד

מחפשים מידע על ד ? רוצים לדעת יותר על ד ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מילון מושגים באות מ

מחפשים מידע על מ ? רוצים לדעת יותר על מ ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד