מזונות ילד מרדן

מזונות ילד מרדן

במצב דברים בו ילד מסרב להיפגש עם ההורה הלא משמורן (ההורה אשר נושא בתשלום מזונות עבורו – בדרך כלל ההורה הלא משמורן הנו האב), הרי שעל פי הדין העברי, המדובר הוא בילד מרדן. על מנת שבתי המשפט ובתי הדין יכריזו על ילד כילד מרדן, הרי שעל הטוען כי ילדו הנו ילד מרדן, להוכיח כי, הילד מסרב לקיים עימו מפגשים במסגרת הסדרי ראייה שנקבעו, הילד מזלזל בו, ממרה פיו, ואף מתחצף אליו.

כמו כן, בטרם תינתן הכרזה כזו או אחרת בדבר ילד מרדן, בתי המשפט ובתי הדין יבדקו, בסיוע של פקידת סעד, מדוע הילד מורד באביו ומסרב לקיים עימו קשר כזה או אחר. שכן, במידה ולאחר בדיקה מעמיקה, יתברר כי אותו ילד מרדן, למעשה, מסרב לקיים קשר כזה או אחר עם אביו בשל יחסו כלפיו, או אז בתי המשפט לא יכריזו על אותו ילד כמי שקרוי על פי הדין העברי – ילד מרדן. לעומת זאת, במידה ובתי המשפט, לאחר בדיקה מעמיקה יגלו כי עצם היותו של ילד מרדן נעוצה בהתנהגותו ו/או בהסתה של ההורה המשמורן, או אז יקבע כי אותו ילד הוא אכן ילד מרדן, וכפועל יוצא לקבוע כי אותו ילד לא זכאי למזונות או לחילופין סכום המזונות יופחת באופן משמעותי בשל היותו ילד מרדן אשר מסרב לקיים קשר רציף עם ההורה הלא משמורן אשר משלם עבורו דמי מזונות.

יובהר כבר כי, גם מצב דברים בו ילד מסוים הוכרז כמי שנחשב ילד מרדן, הוא אינו מצב דברים סופי ומוחלט. שכן, במידה והתנהגותו של ילד מרדן חזרה למוטב והוא חוזר לקיים מערכת יחסים יציבה ומסודרת עם אביו, או אז בתי המשפט יקבעו כי על אותו אב לחזור ולשלם דמי מזונות עבור אותו ילד. הכרזה על ילד מרדן תיעשה, לאחר בדיקה מעמיקה של הסירוב לקשר עם ההורה הלא משמורן, באמצעות עזרה של יחידת הסיוע של בתי המשפט וכן פסיכולוגים.

בקשה בדבר הקטנת מזונות או ביטול מוחלט של תשלום דמי מזונות, הנו הליך אשר אב יוכל לעשות בו שימוש רק לאחר שילדו הוכרז כילד מרדן. לאחר שבית המשפט הכריז על ילד כילד מרדן והוא מתבקש לדון בשאלת המזונות, יבחן הוא את יכולתו של ההורה המשמורן לפרנס את אותו ילד מרדן אשר מצוי בחזקתו ורק לאחר בחינה מעמיקה מעין זו, יקבע בית המשפט האם לבטל את אותו תשלום של דמי מזונות או להפחית את אותו תשלום של דמי מזונות.

שכן, במידה ולאחר בחינה מעמיקה קבע בית המשפט כי ההורה המשמורן אינו יכול לשאת בפרנסתו של הילד המרדן לבד, או אז יקבע בית המשפט כי על ההורה הלא משמורן אשר ילדו הוכרז כמי שמורד בו, להשלים את הצרכים של אותו ילד מרדן מדין צדקה. חשוב לציין כי, בתי המשפט לא נוהגים בקלות רבה להכריז על ילד כעל ילד מרדן, ובמידה ומצאו לעשות כן, הסכום של תשלום דמי מזונות עבור אותו ילד מרדן יופחת, אולם, עד לרמה אשר תמנע מאותו ילד לחיות במצב של חרפת רעב.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

הפחתת מזונות

מחפשים מידע על הפחתת מזונות? רוצים לדעת יותר על הפחתת מזונות? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

מזונות אישה

מחפשים מידע נוסף על מזונות אישה? היכנסו עכשיו לאתר וקראו מידע נוסף על נושא דמי מזונות וכמובן על מזונות אישה !
קרא עוד

מזונות ידועה בציבור

מחפשים מידע על מזונות ידועה בציבור ? רוצים לדעת יותר על מזונות ידועה בציבור ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד