מועד הקרע לעניין פירוק שיתוף ואיזון משאבים

מועד הקרע לעניין פירוק שיתוף ואיזון משאבים

בית המשפט הנכבד לענייני משפחה בטבריה בשבתו בנצרת בתמ"ש 41427-12-10 קבע כי, לשאלת מועד הקרע הרלוונטי לאי קיום שיתוף רכושי- יש להידרש לאופי יחסי בני זוג פרודים הגרים יחדיו במסגרת ההליך של פירוק שיתוף ואיזון המשאבים.
במסגרת ההליך, האישה טענה כי יש לראות את המועד הקובע לקרע כמועדי הגשת תביעות הצדדים ההדדיות לעניין זכויות רכושיות וכספים, ואילו מנגד, הבעל טען כי המועד הקובע הנו מוקדם מהמועד לו טוענת האישה, היינו, החל מהמועד בו, החלה האישה לבגוד בו עם אחר ולנהל עימו מערכת יחסים רומנטית.
החשיבות של הכרעה במקרה מעין זה, לנוכ העובדה שמדובר בצדדים המתגוררים בקיבוץ, הנה ביחס לזכויותיהם הקנייניות העתידות הן לעניין מידת הבעלות באחוזים של הצדדים בדירת מגוריהם לכשתשויך להם על ידי הקיבוץ והן לעניין אפשרות שיוך שתי דירות לבני הזוג על בסיס החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 751 שכותרתה "שינויים במבנה הארגוני והקצאת קרקע בקיבוצים" שעניינה הקצאת קרקעות במישרין לחברי הקיבוץ. י
לאור האמור ובשים לב לקביעה כי מדובר בסכסוך אמיתי בין הצדדים כמו גם להוראת סעיף 5א(ב)(2) לחוק יחסי ממון המסמיכה את בית המשפט לקבוע זכות לאיזון משאבים מקום שקיים קרע ביניהם או שהם חיים בנפרד, אף אם תחת קורת גג אחת, תקופה מצטברת של תשעה חודשים לפחות מתוך תקופה רצופה של שנה- קבע בית המשפט הנכבד כי המועד הקובע להיווצרות הקרע הינו ראשית שנת 2008- כשנתיים קודם להגשת התביעות ההדדיות ומשכך, תביעת האישה להכיר במועד הקובע להיווצרות הקרע בין הצדדים כמועד הגשת התביעות ההדדיות- נדחתה.

יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

לא ניתן לחייב בגט בשל קיומו של הסכם ממון

מחפשים מידע על לא ניתן לחייב בגט בשל קיומו של הסכם ממון ? רוצים לדעת יותר על לא ניתן לחייב בגט בשל קיומו של הסכם ממון ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מי...
קרא עוד

זכות קטין להישמע

מחפשים מידע על זכות קטין להישמע ? רוצים לדעת יותר על זכות קטין להישמע ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד