הפקדת צוואה

הפקדת צוואה

תקנות הירושה מסדירות את האפשרות של הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה. באותו עניין חשוב לציין כי רק המצווה הוא זה שיכול להפקיד צוואה אצל הרשם לענייני ירושה. לא קיימת כל אפשרות להפקיד צוואה באמצעות שליח מיופה כח. תקנה 6 לתקנות הירושה, היא התקנה אשר מסדירה את כל העניינים הקשורים בהפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה :

"(א) המבקש להפקיד צוואתו אצל רשם לענייני ירושה יגיש לו בקשה על כך בכתב. (ב) המבקש יוזמן להתייצב אצל הרשם לענייני ירושה, להיחקר על פרטי זהותו ולמסור את הצוואה כשהיא במעטפה סגורה וחתומה בשעווה ובחותמת הרשם לענייני ירושה. (ג) על המעטפה יצוינו, פרטי זהותו ומענו של המפקיד, תאריך ההפקדה ובפני מי נעשתה הצוואה ככל שהדבר ידוע ויחתמו עליה הרשם לענייני ירושה והמפקיד. (ד) דבר ההפקדה יירשם במרשם הארצי ויינתן למפקיד אישור על הפקדת הצוואה. (ה) הוראות תקנה זו יחולו, בשינויים המחויבים לפי העניין, על הפקדה של זיכרון דברים האמורה בסעיף 23(ב) לחוק, ובלבד שעל המעטפה יצוין גם שמם ומענם של העדים. (ו) מי שהפקיד את צוואתו אצל רשם לענייני ירושה רשאי לקבלה בחזרה על פי בקשה בכתב; הרשם לענייני ירושה יחקור את זהותו של המבקש, ימסור לידיו את צוואתו כנגד חתימתו לאישור קבלת הצוואה, ויודיע על כך למרשם הארצי;דבר ההפקדה יימחק מהמרשם הארצי".

אנשים רבים אשר ערכו צוואה, לא הבינו כלל את החשיבות של הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה והעדיפו לשמור את אותה צוואה אצל הילדים או במקום סודי בבית. אולם, חשוב לציין כי, הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה הנה בעלת ערך רב וחשיבותה גבוהה. שכן, אדם המפקיד צוואה אצל הרשם לענייני ירושה, יכול להיות בטוח כי בבוא העת, לאחר לכתו לעולמו, כל רכושו, יחולק בין יורשיו באופן שקבע והסדיר באותה צוואה שהפקיד. כך, לא תהיה לו כל סיבה לחשוש שאותה צוואה נעלמה, הושחתה או אפילו זויפה.

מה גם, שהפקדת צוואה אינה כרוכה בתשלום רב, אלא באגרה נמוכה בעלות של כ-95 ₪. תשלום מינימאלי, אשר יכול להבטיח למצווה כי בבוא העת, אותה צוואה אשר הפקיד אצל הרשם לענייני ירושה, אכן תמומש בהתאם לרצונו. הפקדת צוואה אצל הרשם לענייני ירושה, כמוה כבנק אשר אנו נוהגים להפקיד אצלו את כספנו.

חשוב לזכור, כי צוואה אשר הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה, אינה בהכרח נחשבת לצוואה תקפה ועל כן, חשוב מאוד לוודא בטרם הפקדת אותה צוואה, כי היא אכן נערכה בהתאם להוראות חוק הירושה.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

מדוע חשוב להקפיד על ניסוח צוואה?

מדוע חשוב לנסח צוואה? מהי צוואה טובה? הכל על ניסוח צוואות באתר, היכנסו ותוכלו לקבל מידע נוסף.
קרא עוד

התנגדות לצו קיום צוואה

מחפשים מידע על התנגדות לצו קיום צוואה ? רוצים לדעת יותר על התנגדות לצו קיום צוואה ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים...
קרא עוד

סוגי צוואה

מחפשים מידע על סוגי צוואה ? רוצים לדעת יותר על סוגי צוואה ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד