החשיבות בניסוחו של הסכם גירושין

החשיבות בניסוחו של הסכם גירושין

במידה ואבד הכלח על כל ניסיונותיכם לשקם את מערכת הנישואין ופניכם מועדות להליך של גירושין, הרי שקיימת בעבורכם אלטרנטיבה של עריכת הסכם גירושין. בבואכם לנסח הסכם גירושין, ישנם לא מעט עניינים, אשר יש לשים עליהם את הדעת והנובעים מעצם קיומו של הליך גירושין ביניכם.

קיימת חשיבות רבה לניסוחו ועריכתו של הסכם גירושין, שכן, במידה והסכם זה לא יכלול הוראות בדבר נושאים חשובים הקשורים להליך של גירושים ולעצם פירוק התא המשפחתי, הרי שיכול ובעתיד יתעוררו בעיות ומחלוקות אשר ימצאו פתרונן בתוך כותלי בית המשפט ואף יכול ויהוו עילות לפסלות של הסכם גירושין. כמו כן, חשוב מאוד כי הוראותיו של הסכם גירושין יהיו ברורות, כך שבעתיד לא ניתן יהיה לתת להוראות אלה, מספר של פרשנויות, אשר יהוו בבוא העת טריגר לשם פנייה לבית המשפט לענייני משפחה.

הנושאים העיקריים, עליהם יש לשים את הדעת, בבואכם לערוך הסכם גירושין הנם : ענייני חלוקת רכוש, , ענייני משמורת, ענייני מזונות, ענייני הסדרי ראייה וענייני גט ו/או גירושין. בכל הקשור לענייני חלוקת רכוש – עליכם להסדיר ולתת מצבת נכסים מפורטת של הרכוש המשותף, וכן ליתן הוראות בדבר אופן החלוקה וכיצד היא תתבצע, לרבות הוראות בדבר מינוי עו"ד כזה או אחר, אשר ידאג לכל הליכי הרישום של הנכסים, במידה וישנם כאלו, במשרדי הממשלה (כגון : רישום בית על שם מי מהצדדים בלשכת רישום המקרקעין).

בכל הקשור לענייני משמורת – עליכם להסדיר ביניכם למי תהיה נתונה משמורת הילדים.

בכל הקשור לענייני מזונות – עליכם להסדיר את גובה סכום המזונות החודשי שההורה הלא משמורן יעביר להורה המשמורן בעבור הילדים. כן, רצוי לקבוע בתוכנו של הסכם גירושין, הוראות בדבר הצמדה למדד של המזונות והעברתם בהוראת קבע לחשבון הבנק של ההורה המשמורן.

בכל הקשור לענייני הסדרי ראייה – עליכם להסדיר בתוכנו של הסכם גירושין את כל אותם המועדים בהם ההורה הלא משמורן יוכל לקחת את ילדיו. בד"כ נהוג לקבוע כי הסדרי הראייה יתבצעו בימים קבועים פעמיים בשבוע בין שעות אחר הצהריים לשעות הערב וכן קבלת הילדים בכל שבת שניה. כן, נהוג לקבוע כי הילדים יבלו את מחצית החגים והחופשות אצל ההורה המשמורן ומחציתם השניה אצל ההורה הלא משמורן. עניין נוסף אשר יש להסדיר, בבואכם לנסח הסכם גירושין, הוא עניין של הגבלת מרחק מגורים בין ההורה המשמורן להורה הלא משמורן, כך שבעתיד לא יווצר מצב שההורה הלא משמורן צריך לנסוע חצי מדינה על מנת לפגוש את ילדיו במסגרת הסדרי הראיה.

בכל הקשור לענייני גט ו/או גירושין – חשוב להסדיר תוך ניסוח הסכם גירושין, הוראות בדבר ההסכמה להתגרש, והמאמץ המשותף אשר יעשו בני הזוג להתגרש מהר ככל שניתן מיום אישורו של הסכם גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני. כמו כן, נהוג להסדיר הוראות בדבר ויתור האישה על כתובה. במידה והחלטתם כי קיימת ביניכם הסכמה להתגרש, וכי אין ברצונכם לפנות להליך של גירושין בדרך של התדיינויות משפטיות, הרי שעליכם לערוך הסכם גירושין. חשוב מאוד כי, הסכם גירושין ינוסח על ידי עורך דין לענייני גירושין, אשר בקיא בתחום של דיני משפחה, ויקפיד על ניסוחו של הסכם גירושין המתאים לנסיבות שלכם.



יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

אכיפת הסכם גירושין

מחפשים מידע על אכיפת הסכם גירושין ? רוצים לדעת יותר על אכיפת הסכם גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

אישור הסכם גירושין

מחפשים מידע על אישור הסכם גירושין ? רוצים לדעת יותר על אישור הסכם גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד

סעיפי שיפוי במסגרת חתימה על הסכם גירושין

מחפשים מידע על סעיפי שיפוי במסגרת חתימה על הסכם גירושין ? רוצים לדעת יותר על סעיפי שיפוי במסגרת חתימה על הסכם גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מי...
קרא עוד