תביעת פירוק שיתוף

תביעת פירוק שיתוף

אחד העניינים עליו יש לשים את הדעת בטרם הפנייה להליך של גירושין, הנו הנושא של פירוק שיתוף. שכן, פירוק השיתוף בכלל הרכוש שצברו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים, הנו נושא מורכב מאוד המחייב, לעיתים, התערבות של אקטוארים ורואי חשבון. שכן, הנכס היקר ביותר הקיים לבני זוג, הנו דירת המגורים המשותפת, אשר פירוק השיתוף בה, הנו אחד הדברים הקשים והסבוכים ביותר שעל הצדדים לנהל התדיינויות משפטיות בגינו, ולו רק בשל העובדה שכל צד מושך לצד שלו.

כך למשל, לרב הבעל הוא זה אשר דורש את פירוק השיתוף בדירת המגורים של הצדדים ואילו האישה דורשת להבטיח את מדור ילדיה ומבקשת מבית הדין הרבני מדור ספציפי בדירת המגורים המשותפת של הצדדים לחות עד שאחרון הילדים המשותפים יגיע לגיל 18. הזכות לדרוש את פירוק השיתוף, מעוגנת בחוק המקרקעין, אשר קובע כי, כל אדם יכול לדרוש, בכל עת, פירוק שיתוף במקרקעין אשר חלק ממנו שייך לו.

שכן, זכות קניינית, הנה אף זכות אשר מעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ועל כן, לרב כשמוגשת תביעת פירוק שיתוף, לבתי המשפט אין ברירות, אלא להיעתר לתביעות מעין אלו. אולם יחד עם זאת, כאשר מדובר בתביעת פירוק שיתוף, אשר חלים עליה גם דיני המשפחה, לבתי המשפט קיים שיקול דעת בדבר סירוב או היענות לאותה תביעת פירוק שיתוף. זאת מאחר ויש לקחת בחשבון, אינטרסים נוספים בטרם קבלת החלטה בדבר פירוק שיתוף, כגון דיור חלופי לילדים המשותפים וכד'.

בטרם יחליט בית המשפט לענייני משפחה על מתן צו לפירוק שיתוף בדירת המגורים המשותפת של הצדדים, יבחן הוא כל מקרה לגופו. כך למשל, אחד השיקולים אשר על בית המשפט לשים עליו את הדעת בטרם מתן הצו בדבר פירוק שיתוף הנו סוג הסכסוך שבין הצדדים, עד כמה הסכסוך מורכב ועד כמה ההתדיינויות בגינו יהיו ארוכות. שיקול נוסף הנו, גילאי הילדים, למי נתונה המשמורת והאם ניתן להסדיר עבורם מדור חלופי וכד'. בהתאם לחוק המקרקעין, מתן צו בדבר פירוק שיתוף של דירת מגורים של בני זוג המצויים בהליך גירושין, הנו בכפוף לכך שימצא מדור חלופי לילדים המשותפים ולבן הזוג אשר הילדים מצויים במשמורתו.

כמו כן, קיימת אפשרות לפיה, בית הדין הרבני אשר נתבקש לעדות כן, ייתן צו למדור ספציפי, אשר לפיו, לאישה יש זכות מגורים ייחודית בדירה המשותפת של הצדדים. צו בדבר מדור ספציפי, הנו צו אשר מסכל את האפשרות לפרק את השיתוף בדירת המגורים, והוא אף לעיתים, גובר על צו של בית משפט לענייני משפחה, אשר נתן צו לפירוק שיתוף. היינו, במידה וניתן צו למדור ספציפי, על בית המשפט לענייני משפחה יהיה לכבד את הערכאה אשר נתנה את הצו, יחד עם זאת, יוכל בית המשפט לענייני משפחה לדון בתביעת פירוק השיתוף, אולם לא ניתן יהיה לבצע החלטה בדבר פירוק שיתוף עד שלא תינתן החלטה על ידי בית הדין הרבני בדבר ביטול הצו למדור ספציפי.

בקשת צו למדור ספציפי, בדרך כלל מוגשת עם תביעת מזונות ומדור ובמסגרת תביעה לשלום בית, ולאחר מתן הצו, ניתן לרשום על כך הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין. פירוק שיתוף יתבצע בדרך כלל, תחת פיקוחו של בית המשפט לענייני משפחה, אלא אם כן הוא הורה אחרת. לשם ביצוע פירוק השיתוף, בד"כ ימונו על ידי בית המשפט לענייני משפחה, עורכי הדין של הצדדים, ככונסי נכסים אשר יהיו אחראים על ביצוע מכירת הדירה, זאת כמובן, כאשר הצדדים לא מצליחים למכור את הנכס בעצמם.



תגיות: פירוק שיתוף ,
יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

השינויים בעקבות חוק חלוקת חיסכון פנסיוני

מחפשים מידע על השינויים_בעקבות_חוק_חלוקת_חיסכון_פנסיוני ? רוצים לדעת יותר על השינויים_בעקבות_חוק_חלוקת_חיסכון_פנסיוני ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מי...
קרא עוד

דמי שימוש ראויים במסגרת תביעת פירוק שיתוף

מחפשים מידע על דמי שימוש ראויים במסגרת תביעת פירוק שיתוף ? רוצים לדעת יותר על דמי שימוש ראויים במסגרת תביעת פירוק שיתוף ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו ...
קרא עוד

תביעת פירוק שיתוף

מחפשים מידע על תביעת פירוק שיתוף ? רוצים לדעת יותר על תביעת פירוק שיתוף ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד