על גירושין וגישור

על גירושין וגישור

ניהול הליך של גירושין הנו הליך אשר לעיתים עלול להיות מורכב, ארוך ומייגע, במיוחד נוכח העובדה לפיה, על הצדדים במסגרת ניהולו של אותו הליך גירושין, להתמודד עם לא מעט סוגיות הכרוכות מעצם טיבם וטבעם בהליך של גירושין, לרבות ענייני מזונות, משמורת, חלוקת רכוש, הסדרי ראייה וכד'.
 
משכך, במצב דברים בו בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים מזהים סיכוי לפתור את מכלול הסוגיות והמחלוקות בין אותם בני זוג אשר מנהלים הליך של גירושין, באמצעות עירובו של מגשר, הרי שבתי המשפט ובתי הדין יפנו את הצדדים להליך של גישור.
 
שכן, למגשר יש את הכלים לסייע לצדדים לסיים את אותו הליך גירושין בדרכי נועם, במסגרת הליך גישור, תוך קבלת החלטות הוגנות עבור שני הצדדים בדרך של שיתוף פעולה, אשר לבסוף יוכלו לגבש הסכם גירושין, אשר בסופו של יום, יסייע לצדדים לשמר סוג של מערכת יחסים תקינה עבור ילדיהם המשותפים.
 
יובהר כי, במסגרת ניהול הליכים כאלה או אחרים בבתי המשפט בכלל ובמסגרת ניהול הליכי גירושין בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים בפרט, מערכת המשפט בישראל מאמינה בהליך גישור, כהליך אשר יכול לסייע לצדדים ליישב את כלל המחלוקות ביניהם מבלי להיזקק לערכאות השיפוטיות.

כמו כן, במידה ובמסגרת הליך גירושין, הצדדים מופנים להליך של גישור, חשוב לציין כי, אותו הליך גישור, הנו הליך אשר יש עליו חיסיון מוחלט והוא אינו הליך מחייב, כך שיוצא אפוא, שבמידה והצדדים להליך גירושין, לא הצליחו להגיע להסכם גירושין כולל במסגרת אותו הליך גישור, הם יוכלו לחזור ולנהל את אותו הליך גירושין בערכאות השיפוטיות.
 
המטרה העומדת מאחורי הליך גישור אשר אמור לסייע לצדדים לסיים את כלל המחלוקות ביניהם תוך השגת הסכם גירושין כולל, הנה לסייע לצדדים, תוך שיתוף פעולה, לסיים ביניהם את מערכת הנישואין בהסכמה, בכבוד ובדרכי נועם.
 
יתרון נוסף בהליך של גישור, הנו שאותו הליך למעשה, מתקיים באווירה השונה מהאווירה השוררת בבתי המשפט ובתי הדין, ואשר מסייעת לצדדים לפתור את כלל המחלוקות ביניהם תוך התקיימותם של תנאים נוחים המאפשרים למי מהצדדים לומר את כל שעל ליבם, מבלי שזה ישמש כנגדם.
 
כמו כן, בהליך של גירושין המתנהל בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים, מרבית האנרגיות מופנות אל העבר, בניסיון להוכיח אשמה של צד כזה אחר לפירוק התא המשפחתי ואילו בהליך של גישור, מרבית האנרגיות מופנות כלפי העתיד, כשהמטרה היא ליצור בסיס יציב של מערכת יחסים שתיטיב עם כל הצדדים המעורבים באותו הליך גירושין, אשר יסייע לצדדים להתמודד עם המציאות החדשה של פירוק המשפחה אומנם, אך חשוב לציין כי במצב דברים בו קיימים לצדדים אשר פנו להליך של גירושין, ילדים משותפים, הרי שההורות שלהם לא מסתיימת מעצם קיומו של אותו הליך גירושין, ועל כן, חשוב לסיים את מערכת הנישואין באופן שיאפשר לצדדים להמשיך ולקיים מערכת יחסים תקינה עבור ילדיהם המשותפים.


יעוץ ראשוני חינם
מלא את הפרטים הבאים וניצור עימך קשר בהקדם:
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
פירוט:

סנקציות נגד סרבני גט בהליך של גירושין

מחפשים מידע על סנקציות נגד סרבני גט בהליך של גירושין ? רוצים לדעת יותר על סנקציות נגד סרבני גט בהליך של גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקי...
קרא עוד

סעדים זמניים בהליך גירושין

מחפשים מידע על סעדים זמניים בהליך גירושין ? רוצים לדעת יותר על סעדים זמניים בהליך גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים...
קרא עוד

תביעת גירושין

מחפשים מידע על תביעת גירושין ? רוצים לדעת יותר על תביעת גירושין ? היכנסו עכשיו למאמר זה וקבלו מידע מקיף על הנושא ועל הנושאים הקשורים לו !
קרא עוד